Självklart har samtliga komponenter byggts utifrån moderna tekniker med hög säkerhet och bra prestanda i åtanke.
I övrigt har Wasabi Web integrerat följande lösningar i gåvoshopens struktur för att optimera plattformens helhet:
– HTML5, Javascrpit och SASS/CSS med Wasabi Webs skräddarsydda css- och javascriptramverk.
– PHP – programmeringsspråk som WordPress och hela plattformen är baserad på.
– WordPress/WooCommerce, och för systemintegrationen (Winorg) har vi applicerat testdriven utveckling (TDD).
– Google Analytics – På sidan användes Google Analytics vilket är ett analysverktyg där användarnas beteende kan spåras och kartläggas in i
– Hotjar Insights: ett nytt sätt att avslöja användarnas beteende på hemsidan och deras upplevelser via ett centralt verktyg. Den ger dig möjligheten att förbättra webbplatsens användarupplevelse och
konvertering. Verktyget knyter ihop datapunkter för att samla in information om användarna för analys.
Användbarhet – uppmaning till handling
Ett flertal nya lösningar utvecklades, såsom införandet av interaktiva knappar som tydligt lotsar besökaren från huvudsidan till gåvogivning – det vill säga knappar som ger uppmaningar till handling (call-to-action). Förutom förbättrad användarvänlighet får besökaren omedelbart feedback på sina köp – som de sedan kan dela/visa upp för sin omgivning i sociala medier genom tydligt exponerade knappar. Användaren kan själv välja den exakta gåvosumman och får i realtid respons hur mycket donationen räcker till.