Företagsänglarna ändrar formatet – väljer Wasabi Web och VMKI Produktion

I samband med att TV-programmet och entreprenörstävlingen Företagsänglarna ändrar formatet och stärker den digitala närvaron fick Wasabi Web och VMKI Produktion förtroendet att bli helhetsleverantör av webb, film och digital marknadsföring. Företagsänglarna satsar nu på sin webbserie i ett format som passar sociala medier. Serien sänds från 29e augusti till 19e september med ett avsnitt i veckan.

Företagsänglarna består av profiler från Uppsalas näringsliv som tillsammans omsätter över 1 miljard kronor och sysselsätter över 1000 människor. Samtliga änglar investerar sina egna pengar i tävlingen och dess i ansökande entreprenörer. I tidigare säsonger av Företagsänglarna har investeringar gjorts i företag som bl.a Swedish Tonic, The Shoe Lace Brand Stockholm och Optima Planta.

“Det är otroligt inspirerande att se nya företag få vingar. Vem vet vad vi kan hitta – ett nytt Skype eller Klarna kanske”, säger investeraren Maria Mattsson Mähl i ett pressmeddelande.

Nytt för i år är konceptet “folkets röst” där alla som söker till programmet också får chansen att delta i en tävling som helt avgörs av folket. Folket kommer kunna rösta på den person/entreprenör eller idé som de tycker är bäst, som sedan blir belönad med ett startkapital. Vinnaren av folkets röst utses i samband med säsongens sista avsnitt den 19e september.

Nytt för i år är även programledaren Jakob Vastamäki som figurerat en del framför kameran i projekt som “En udda resa” och “1000triss” som resulterade i över 50.000 följare i Sociala Medier, och ca 6 miljoner videovisningar på Facebook och instagram.

“För mig är entreprenörskap glädje och därför ska vi se till att Företagsänglarna blir roligare att titta på i år. 1000triss som jag gjorde var ett projekt med både humor och allvar, det tycker jag att Företagsänglarna också ska symbolisera. Det är en tävling där man kan vinna pengar och mentorskap i världsklass, men allt runt omkring behöver inte vara så allvarligt”, säger Jakob Vastamäki i ett pressmeddelande.

För att följa serien tittar man HÄR.

Om Företagsänglarna
Företagsänglarna är en webbserie och en entreprenörstävling där blivande entreprenörer, uppfinnare och visionärer får chansen att förverkliga sina affärsidéer. Investerarna i programmet består av: Thomas Sonesson, Maria Mattsson Mähl, Magnus Hasselteg, Kaija Carlsson, Magnus Hasselteg och John Lundqvist.



Partners i projektet är:
UIC, Uppsala Universitet, Region Uppsala, Ihus, BDO, Elite Hotel Academia, Uppsala Kommun, Setterwalls, Entrepreneurs Academy, Drivhuset, Almi, Länsförsäkringar Uppsala och Ung Företagsamhet.

Priser som delas ut i projektet är bl.a:
BDO – prischeck på redovisning etc till ett värde av 20.000 kr
UIC – Deltagande i UIC affärsutvecklingsprogram
Folkets röst – 25.000:- till den som får flest röster på ”sin pitch”

Besök webbplatsen på:
https://www.foretagsanglarna.se/

Se resultatet av projektet HÄR.

Media:
http://www.unt.se/start/foretagsanglarna-i-startgroparna-4944408.aspx

Google Rating
4.8
Bli kontaktad