4 snabba frågor till Toshiba Tec

toshiba tec

Toshiba Tec är synonymt med teknologi i framkant. Under början av 2019 fick Wasabi Web det ärofyllda uppdraget att ta fram ny webb, SEO-analys, video, digital marknadsföring och hosting åt den globala teknikjätten. Vi passade på att ställa några frågor till Emma på Toshiba om samarbetet och känslan efter lansering.

Som marknadskommunikationsansvarig på Toshiba Tec, vad var strategin bakom er nya digitala satsning?

“Rörligt media har kommit starkt de senaste åren och det finns många fördelar med det rent kommunikationsmässigt. Att hänga med i den digitala utvecklingen är en utmaning så det gäller att prioritera. Det här är ett område vi tror på och kommer att arbeta mer med framöver.”

Hur kom det sig att Toshiba Tec valde Wasabi Web?

“Genom rekommendationer. Snabba, smidiga och kreativa rimmar bra med våra behov.”

Är ni nöjda med resultatet?

“Vi är mer än nöjda med resultatet och tar gärna hjälp med fler delar framöver. Wasabi Web kommer exempelvis sköta hostingen av den nya webben och hjälpa oss med löpande SEO-insatser.”

Slutligen, många känner ju till namnet “Toshiba”, men vad är det som folk inte känner till om er?

“Det skulle vara att vi 1985 var först med att masstillverka laptops.”

Besök webbplatsen, skapad av Wasabi Web:
https://toshibatecblog.se/

Mer om uppdraget:
https://wasabiweb.se/webbyran-wasabi-web-blir-leverantor-till-toshiba/

Google Rating
4.8

Bli kontaktad